Temp Felhőzet: FEW -> kevés SCT -> elszórtan BKN -> erősen OVC -> zárt
THERMIK [M/S] - átlagos emelkedése egy standard vitorlázó repülőnek. Az egész emelőtér átlaga. CUMULI [OCTAS] - cumulus mennyisége oktákban. BASIS [M] - TOP [M] - cumulus alapja és teteje (kondenzációs és konvekciós magasságok) CL [OCTAS] - alacsony stratusok hányada oktákban. (Sc, St, Ns) CM [OCTAS] - középmagas stratusok hányada oktákban. (Ac, As) CH [OCTAS] - magas stratusok hányada oktákban. (Ci, Cs, Cc) WIND [DEG/KT] - szélirány és erő a tipikus siklórepülés magasságának 80%-ában, ha ez nem értelmezhető, akkor a 800m-en uralkodó szél adatai.
T - kiegészítő információk W - Felhőút zavartalan szélprofillal (csak síkvidéken) A - Felszálló levegő utak, felhők nélkül, zavartalan szélprofillal (csak síkvidék) D - Felszálló levegő utak, megzavart szélprofillal, szélirányváltozással a konvekciós szinten (csak síkvidék) L - gyenge turbulenciák M - közepes turbulenciák S - erős turbulenciák
NS - Csapadék RASH - Zápor, zivatar RA - eső SNSH - hózápor SN - hóesés
TPFD [KM] - Termikpotenciálból adódó táv, melyet egy standard osztályú vitorlázó gép megtesz 30 perc alatt. KUM [KM] - kumulált TPFD. HANG [M/S] - emelés a lejtőtérben ALT - lejtőtér optimális magassága WIND [DEG/KT] - szélirány és erősség az optimális emelőtér magasságában. DPFD [KM] - potenciális dinamikus táv, standard osztályú vitorlázó repülővel, 30 perc alatt. KUM [KM] - kumulált DPFD.
|